Sanur achter ons gelaten en nu in amed

13 juli 2017 - Bunutan, Indonesië

Goedemorgen allemaal,
Daar zijn we weer! Het is alweer even geleden en we zijn inmiddels op onze 2e locatie, amed. Een hoop te vertellen dus ;-)
We hebben ook de zon inmiddels gezien, want die had zich eerst nog goed verstopt achter de wolken.

In sanur hebben we ons nog 2 dagen prima vermaakt. We zijn maandag naar het bali bird park en reptile park geweest. Zoals de naam al zegt eerst heel veel vogels. Een mooi park, jeroen had soms zelfs 2 vogels op zijn hoofd. Fedde durfde ook een vogel op zijn arm, maar elin wilde niet. Die vond het maar niets. Toen op zoek naar de komodo varaan, want die wilde we graag zien, de "komodo dragon". We hebben hem gevonden en gezien, maar het was natuurlijk net een standbeeld, want ze bewegen niet zoveel hahahaha.
Maar daarna toch wat meer avontuur bij andere reptielen! We mochten een andere (ook best grote) varaan vasthouden! En we hebben een krokodil gevoerd! Die ligt natuurlijk ook heel stil te liggen en beweegt ook nooit. Tot hij met een stok (vastgehouden door jeroen, ik ging foto's maken) een kip boven zijn hoofd heeft bungelen... eerst denk hij doet niets hij heeft zeker geen honger. Maar dan in een fractie van een seconde een keiharde klap (van die bek die plotseling open en dicht gaat) en hap slik weg is de kip. Van dat moment geen foto want ik schrok me een hoedje! Maar wel een "before and after" ;-).
Daarna lekker zwemmen in het zwembad, dat vinden de kids toch wel erg fijn.

Volgende dag (dinsdag) scheen de zon en zijn we naar het strand gegaan. Fedde en ik hebben heerlijk in de zee op de golven gezwommen. Elin had nog even geen zin en is met jeroen lekker gaan spelen in het zand. Die waren echter voor sommigen een attractie. Er waren namelijk een groep Indonesische moslims die met elin op de foto wilde. Maar dat wilde elin niet en dan doet ze het ook niet! Toen zijn ze met jeroen op de foto gegaan.
Elin wordt hier door heel veel aangesproken en aangekeken.

We zijn eind van de middag naar uluwatu (tempel op een rots) gegaan voor de zonsondergang en een kecap dance (oorspronkelijke balinese dans). Eer dat je daar bent... het zuiden van bali is echt knetterdruk met het verkeer. Aangezien er niet heel veel wegen zijn moet iedereen dezelfde weg nemen. Gelukkig waar we nu zijn anders. Maar we zijn bij uluwatu gekomen! Erg mooie uitzichten en mooie zonsondergang! De kecap dans was ook mooi om te zien, er werd een legende van de goden uitgebeeld door dans. Er waren geen muziekinstrumenten maar een heel "mannenkoor" die met bijzondere geluiden de muziek maakten. En toen weer de drukte in naar jimbaran beach, waar we op het strand de bekende seafood gegeten hebben, heerlijk!!!

En gisteren de transfer van sanur naar amed. Heerlijk om te zien hoe de omgeving verandert. Groener, minder toeristen en meer bali! Onderweg ook paar stops gemaakt. Eerste was bij Goa Lawah, dit is een heilige tempel met een vleermuizengrot. Alleen mochten we niet in de vleeemuizengrot. Er zijn hier de hele dag door ceremonies van crematies (alleen de ceremonie, niet de crematie zelf). Dit is de enige tempel die zowel aan de zee als de berg ligt en daarom voor de balinezen erg belangrijk. Iedereen uit bali komt hiernaartoe. Het was dan ook druk met balinezen zelf. Onze gids vertelde dat dit de hele dag door zo is en iedere dag van het jaar. Daarna zijn we naar white sand beach gegaan (inmiddels was het droog). Eerst een hele tocht naar beneden om er te komen. Maar het is een schitterende kleine baai. De golven waren hier echt krachtig. Je moest echt goed je best doen om te blijven staan. Jeroen en fedde (!) hebben hier een kleine massage gehad. Fedde vond het leuk, zijn 1e massage! Laatste stop was tenganan village, een oorspronkelijk dorp. We waren eigenlijk al beetje moe, we hebben een rondje gelopen en toen zijn we naar ons nieuwe hotel gereden.

Dit hotel ligt echt in een duik en snorkel gebied. We willen hier een duikje gaan maken! We hebben heerlijk uitzicht op de zee en horen ook de hele dag de zee, fijn geluid! Ook gaan we hier zelf offertjes maken in het tirtagganga waterpaleis. Maar ook even chillen aan de zee en zwembad!

Het is een heel verhaal geworden...
Tot de volgende keer!

1. Oma:
    13 juli 2017
    War gezellig weer zo'n verhaal te lezen....toen ik filmpje zag snap ik dat je geen foto van moment kon maken...ik schrok ook...maar leuke avonturen...en let maar goed op kids....hoor je weer dikke xxx voor jullie....
  2. Manuela:
    13 juli 2017
    Wauw wat een avonturen, leuk om te lezen vanuit een heel nat Rotterdam! Veel plezier nog !!
  3. Linda:
    ☀️ Gaaf! Volgens mij zijn de kids ook geboren wereldreizigers
  4. Melinda:
    13 juli 2017
    Wat een avontuur! Foto's zijn ook geweldig, mijn favoriet is waar Jeroen een zo'n mooie "rokje" aan heeft
  5. Oma Martha:
    13 juli 2017
    Leuk weer wat van jullie avonturen te lezen met de daarbij behorende foto's. Ben benieuwd naar het volgende verslag. Fijne tijd in Anad e.o. Lieve groetjes van ons
  6. Edwin en Barbara:
    14 juli 2017
    Fantastisch om jullie vakantie verhalen vanuit een koud Nederland te mogen lezen. We kijken uit naar jullie volgende verhaal.
  7. Neef:
    14 juli 2017
    We lezen mee! Bijzonder dat Elin zo veel op haar vader lijkt. Doe wel een beetje voorzichtig daar. Goede controllers zijn schaars. Veel plezier! X van ons.