Amed: offertjes gemaakt en veel waterplezier

15 juli 2017 - Bunutan, Indonesië

Hallo allemaal,
Wij hebben alweer bijna de laatste avond in amed. Morgen gaan we naar lovina.
En wat waren het heerlijke dagen hier!

Vandaag hebben we voor her eerst sinds heeeeeel lang weer gedoken!!!! Niet samen maar achter elkaar omdat we de kids niet alleen wilden laten. Het was supergaaf!! Een duik vanaf de kant naar het scheepswrak us liberty. De entry was niet heel makkelijk want er zijn vandaag erg hoge golven. Het was ook best even spannend na 5,5 jaar, maar eenmaal onder water erg leuk en weer als vanouds :-)! We hebben heel veel vissen gezien, ook grote bumphead parrotfish, schildpad, stonefish, scorpionfish en een stingray.
De kids hebben ons elke keer uitgezwaaid en onder warer zien gaan en zich toen weer vermaakt in het zwembad van een duikschool en met een filmpje.

Gisteren zijn we naar het waterpaleis tirtagganga geweest. Hier hebben we offertjes gemaakt. We moesten in sarong en de mannen kregen een hoofddeksel. We kregen gelukkig goede uitleg en ook fedde en elin werden goed geholpen, want het was best moeilijk! Het was leuk om iets actiefs te doen met de cultuur, want alleen naar uitleg luisteren is niet heel afwisselend. Dit vonden fedde en elin ook ;-) daarna hebben nog even gezwommen in deze koninklijke baden.

Verder liggen we hier heerlijk aan het zwembad dat aan het stenenstrand ligt. We hebben snorkelspullen gehuurd en fedde en elin hebben veel in het zwembad gesnorkeld. Voor ons hotel ligt een huisrif. Dus de snorkelspullen zijn ook in het echt getest! De kids hebben hun eerste snorkelervaring gehad en de visjes gezien! Elin wilde liever in het zwembad en heeft hier nog veel "geoefend" voor later in de vakantie. Fedde heeft gesnorkeld door half in een opblaasband te liggen zodat hij rustig kan blijven liggen.

We wilden eerst vandaag snorkelen boven degene die ging duiken. Maar doordat de zee best ruig is vandaag en het zicht hierdoor ook iets minder hebben we dat maar niet gedaan.

Morgen naar het noorden van bali!

Xxx

1. Oma:
    Super.....
  2. Judith:
    Wat een belevenissen...
  3. Oma Martha:
    15 juli 2017
    Wat een bijzondere ervaringen voor de kinderen. Heel mooie foto's en we zien dat jullie echt met vakantie zijn, weg van alle beslommeringen thuis. Heerlijk hoor, jullie hebben het verdiend! Dikke kus van opa Martin en oma Martha
  4. Annette:
    15 juli 2017
    Leuk om mee te lezen met jullie mooie reis. Er komen een hoop herinneringen terug :) !!!
  5. Melinda:
    16 juli 2017