Ubud

26 juli 2017 - Sayan, Indonesië

Hallo allemaal,

Het is de laatste avond in ubud. Morgen vertrekken we naar sanur waar we op de boot stappen naar nusa lembongan, klein eilandje naast bali voor nog paar daagjes relaxen op het strand!

In ubud zijn we gaan fietsen! We werden opgehaald met een busje. Er waren nog 2 andere gezinnen, 1 uit belgie en 1 uit australie. Op de heenweg zijn we nog gestopt bij een koffieplantage voor een proeverij, was erg lekker! Daarna gingen we verder naar het startpunt van onze fietstocht. Daar aangekomen eerst fietsen passen en uitproberen. Elin ging bij mij achterop. Fedde ging eerst zelf een fiets uitproberen, dat ging goed. Voor de zekerheid werd er bij jeroen ook een zitje achterop gezet voor als fedde moe zou worden. Dan kon hij zijn fiets afgeven en bij jeroen achterop gaan zitten.
Het ging vooral naar beneden en dat was toch beetje spannend voor fedde met remmen. Al snel lekker achterop gaan zitten. We zijn langs verschillende rijstvelden (net geplant, net geoogst, bijna klaar) gefietst, door kleine dorpjes, gestopt bij een schooltje en een familiehuis om te laten zien hoe de families leven. Je woont met heel de familie op een erf en eigenlijk blijf je daar je hele leven wonen.
Gelukkig hebben we her droog gehouden want we hebben best wat regen gezien hier in ubud...

Volgende dag toch maar in de ayto gestapt richting een glijbanenzwembad, richting de kust. Kids wilden dit zo graag... we zijn naar splash gegaan, een wat kleiner en rustiger park. Wat een contrast met het binnenland! Alles netjes en schoon, je zit tussen de aussies met grote tattoos en ook wat nanny's ;-). Maar was leuk!

Vandaag maar weer in omgeving ubud gebleven. Rustig opgestart in ons huisje (eigenlijk best wel villa!!) Want het regende nog. Daarna naar ubud market gegaan; allemaal kleine kraampjes dwars door elkaar, beetje geshopt en spel van afdingen gespeeld. Fedde en elin vonden het wel bijzonder als ze iets weer moesten terugleggen en weglopen en het dan toch kregen hahahaha.
Toen hebben we het drukke centrum van ubud achter ons gelaten en de capuan ridge walk gelopen. Een pad vanuit het centrum naar buiten ubud. We hadden tegen fedde en elin gezegd het is de afstand van de avondvierdaagse. Alleen niet dat het soms flink omhoog ging. Ze hebben het super gedaan! Onderweg erg mooie uitzichten. En aan het eind beloond bij het jungle fish restaurant, waar ook een zwembad was.
Eigenlijk bij het lopen wel prima dat het bewolkt was anders was het wel pittiger geweest in de volle zon!

We hebben net de stoel versierd voor fedde voor morgenochtend met ballonnen en gaan zo lekker slapen!

Dag allemaal!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Judith:
    Wat n gave vakantie!!
    Fijne verjaardag. X
  2. Melinda:
    26 juli 2017
    Fijne verjaardag Fedde! Dikke kus van Nora en Katie ook.
  3. Linda:
    26 juli 2017
    Super gaaf wat jullie allemaal doen en ontdekken! Veel plezier morgen
  4. Martin:
    27 juli 2017
    Hallo lieve Fedde alles goed met je, vandaag jarig ik wens je nog een fijne verjaardag toe en nog heel veel plezier op Bali en Jannie, Jeroen en Elin ook nog een een goede verjaardag met je broer en zoon. Fedde er wacht zeker nog een verrassing voor je verjaardag hier als je terug kom en nog een dikke kus van Opa Snorretje
  5. Anita vd Polder:
    27 juli 2017
    Wat een gave actieve vakantie .En wat knap wat de kinderen allemaal doen en volhouden