Lovina

20 juli 2017 - Pemuteran, Indonesië

Goedemorgen vanuit Pemuteran,

Wat leuk dat jullie met ons meelezen, gezellig om de reacties te lezen!

Het vorige verhaal was nog vanuit amed, we hebben inmiddels lovina ook weer achter ons gelaten en zijn nu in pemuteran.

We hebben nog iets te vertellen ;-).

De reisdag vanuit amed naar lovina was best een lange. We hadden ervoor gekozen om via het binnenland te rijden om ook de vulkaan batur te zien. Hier komt af en toe nog stoom uit. Dat hebben we niet gezien. Wel zag je dat de flanken soms nog zwart waren. Het was een mooie route om te rijden, soms er hoog (1600 mtr) en echt bovenop een berg met aan beide kanten van de weg een dal. Bovenin ook weer heel anders groen dan beneden, bananenplanten en palmbomen maken plaats voor varen en soort dennenbomen.
Weg was ook erg bochtig en onze buiken waren toch wel blij dat we er waren ;-)
Gelukkig hebben de kids af en toe kunnen slapen in de auto.
Aangekomen in lovina konden we gelijk even afkoelen en bijkomen in het zwembad, heel fijn!

In lovina hebben een relaxed zwembad dagje gedaan en een dag naar munduk in het binnenland.

De route naar munduk was prachtig!! In munduk hebben we een wandeling langs fruit en kruidenbomen gedaan. De kids moesten in een boekje zoeken wat ze zagen. Zo hebben we kruidnagel, nootmuskaat, papaya, kokosnoten, ananas, vanille, cacao, koffie, passievrucht gezien! Daarna een kleine "wandeling" (meer kleine trekking) naar de munduk waterval. We hadden een goede gids die de kids af en toe hielp en er een spelletje van maakte. De waterval was super! Wat een geweld als dat water naar beneden stort.
Na een lekkere lunch hebben we nog gevaren op het bergmeer van tamblingan. Dit was in een soort houten kano waarvan er twee aan elkaar gemaakt waren. Er ging 1 vrouw mee achterop. We hebben zelf ook meegeholpen met kanoën. Was erg mooi en fijne was dat het niet zo heel warm was door de hoogte.

Na ons relaxed zwembad dagje gingen we op het strand eten. Fedde had bedacht dat hij bij de witte vlaggen wilden eten. Die had hij een heel eind verderop gezien. Wij erheen gelopen, was het een superhippe beach club ;-) weer eens iets anders hahaha. Heerlijk gegeten en ze hadden een balinese avond. Er waren balinese dansers. En daarna hebben fedde en elin zelf nog even gedanst!

Voordat we gisteren naar pemuteran gingen zijn fedde en ik heel vroeg opgestaan om naar de dolfijnen te kijken. Het is erg vroeg, maar lovina bestaat eigenlijk door de dolfijnentochten, dus wilde het toch doen. Jeroen en elin zijn lekker blijven slapen.
En we hebben de dolfijnen gezien!!!!
(En de mooie zonsopgang)
Waren wel erg veel bootjes.... maar onze "kapitein" had er oog voor en in het begin was het nog niet zo druk.

Dit was het weer, we gaan nu lekker genieten van pemuteran!

Xxxx

1. Oma:
    20 juli 2017
    Wat een reis...wat een avonturen...kijk al naar de verslagen uit...zo gezellig...zo leuk te lezen..xxx
  2. Edwin en Barbara:
    Super mooie foto's!
  3. Anita vd Polder:
    20 juli 2017
    Hallo Jans,Jeroen,Fedde en Elin.
    Wat leuk om jullie reisverhalen te lezen en de foto,s te zien.Marijke stuurt de verhalen door.Jullie maken een geweldige mooie reis.Maar ook wel vermoeid denk ik.Heel veel plezier nog. Groetjes Ab en Anita
  4. Oma Martha:
    21 juli 2017
    Wat een prachtig eiland is Bali en zo afwisselend! Bedankt voor jullie verslagen en foto's. We genieten ervan! Lieve groetjes van ons