Weer thuis

1 augustus 2017 - Brielle, Nederland

Daar zijn we dan weer! Goede terugreis en weer thuis. Dit laatste verhaal vanuit Brielle ;-). We zijn allemaal ook weer erg blij om weer thuis te zijn! Misschien net 2 daagjes te lang. Alleen als we iets zouden moeten kiezen om te skippen weten we het ook niet hahahaha. Dus gewoon goed maar.

Nu nusa lembongan nog, dat is een klein eiland naast bali (hoort ook nog bij bali).
Om er te komen gaan er speedboten waar heel wat mensen op kunnen. Deze liggen gewoon in de branding. De tassen werden gelukkig aan boord gebracht want die had ik nooit droog aan boord gekregen! Was mooi schouwspel om te zien. Soms werden er drie koffers / tassen gestapeld meegetild om via de branding aan boord aan te geven. Aangezien er best wat deining was ook wat lastiger om aan boord te komen. Fedde en elin hadden geluk dat ze aan boord getild werden. Ging mij niet meer lukken ;-)

Ons hotel is tegen een heuvel aangebouwd. En ons huisje lag.... helemaal boven.... vanaf de 1e traptrede 169 traptreden naar boven! Niets vergeten dus...
Maar uitzicht was fantastisch!

Eiland is heerlijk! 1e dagje hebben we rustig aan gedaan, stukje gelopen en lekker bij het zwembad gezeten (fedde en elin hadden ook al nieuwe vriendjes in het zwembad).
Daarna hadden we een snorkeltrip met als doel manta's zien! Zee was echt wild. Kids deze keer niet mee met snorkelen maar zijn aan boord gebleven. Ze konden ons altijd zien en keken een filmpje.
Manta's waren een hele zoektocht. Toen we op de plek aankwamen lagen er nog meer bootjes te zoeken. We zagen een glimp van 1 uit de boot, dus snel water in. Helaas te laat. Boot ging nog verder zoeken op andere plaatsen met niets als resultaat. Toch nog terug naar 1e plekje waar nu haast geen andere boten meer waren. Geduld is beloond! We zagen er 1, aangezien we al klaar stonden met vinnen aan en bril/snorkel op konden we er gelijk inspringen. En toen hebben we er inderdaad 1 gezien en er kwam er nog 1 bij. Stukje achter gezwommen en toen waren ze weg. Lijken soort van te zweven in het water en ook soort van vliegen met enorme vinnen.
Overigens geen foto's van, daar hadden we echt geen tijd voor, maar staat in geheugen gegrift!
Daarna nog paar andere plekjes gesnorkeld en rond het eiland gevaren.
Je hebt hier op plekken enorme golven waardoor het een populaire bestemming js voor golfsurfen.
Wat een geweld kan water toch hebben, zo mooi om naar te kijken.

De laatste dag hebben we scooters gehuurd om het eiland verder te verkennen.
Daar was voor mij wel even wat voor nodig want vond ik het eng.... zat al gelijk bijna op een busje. Maar daarna ging het beter. Wel rustig blijven rijden. En naar beneden bleef erg spannend.
We hebben wel mooie dingen gezien! Waren mooie kleine weggetjes! We hebben mangrove bos gezien, dreambeach (was echt waanzinnig met fantastisch mooie wilde zee) en mushroom beach waar we ons laatste zwem in de zee hebben gedaan van onze vakantie.

En gister de lange reisdag. Eerst weer met de boot terug. Was even spannend want er was een motor kapot die gerepareerd moest worden. Daarna leek de kapitein tijd in te willen halen want het was een wilde terugrit. Gelukkig hebben we allevier geen last van zeeziekte (kids gaan ook gewoon slapen). Op vaste land nog even gedoucht en toen naar het vliegveld.

Thanks voor het meelezen en meebeleven van ons superreis!

Xxx

1. Judith:
    1 augustus 2017
    Fijn dat jullie weer thuis zijn. Mooie herinneringen!
  2. Oma:
    1 augustus 2017
    Met een extra rugzak vol herinneringen gelukkig weer veilig thuis....
  3. Martin:
    2 augustus 2017
    Lieve kinderen gelukkig weer heel thuis en een heel mooie vakantie gehad, heel veel beleeft en prachtige foto's. Het zal voor de kids wel ee enorme ervaring zijn groetjes van martha en Opa snorretje tot donderdag